Slovákovi Daliborovi a jeho fínskej priateľke Satu, mladým nadšencom vína, sme pomohli rozbehnúť značku, ktorá chce, aby svet spoznal chuť Slovenska
Kvalitné víno mali doma vždy. Daliborov starý otec pracoval v Tokaji a on sa dal na štúdium zahraničného obchodu. Z tohto spojenia vzišla túžba po biznise s vínom. No a sympatická Fínka upriamila ich pozornosť na severnú Európu. Zadanie teda bolo jasné: vytvoriť názov nového brandu, ktorý zafunguje medzinárodne.
Poctivá rešerš sa oplatila
Hneď na prvom stretnutí nás zasvätili do základov. Všetko víno sa do severnej Európy dováža, pretože zrenie hrozna si vyžaduje veľa slnečného žiarenia, ktoré je v tejto lokalite obmedzené. Polovicu roka je tam tma, ľudia sú doma a navštevujú sa. Pri jedení sladkých dezertov či na piknikoch videl Dalibor príležitosť pre jeho srdcu blízke tokajské vína. Jedno plus by sme teda mali – Fíni, naša primárna cieľovka, vína dovážajú a sú na ne zvyknutí.
Tu sme prevzali štafetu my. Nasledovala poctivá rešerš – biznisová a sociálna. Výročná správa o alko trhu nám prezradila, čo a koľko pijú Severania a aké striktné sú mantinely reklamy na alkohol. Až 96% Fínov oživuje ich dennú rutinu maličkosťami. Bingo! Je jasné, že budeme zameraní na life-style a predstavíme víno nie ako nápoj, ale ako pôžitok. K malej sladkej odmene po náročnom dni perfektne sedí dezertné víno zo strednej Európy.
Špeciálne vína pre špeciálne momenty
Momentine ponúka selekciu kvalitných vín. Špeciálne vlastnosti, napríklad v prípade tokajského vína región pôvodu, sladkosť odrody či antioxidanty sa spájajú so špeciálnymi chvíľami oddychu a komfortu. Vychutnávanie príjemných momentov sa stalo inšpiráciou pre názov Momentine.
5 dôvodov pre názov Momentine
1. Asociácia. Názov, ktorý niečo evokuje, je pre začínajúce neznáme značky vhodný. Umožňuje prepojenie s niečím, čo zákazníci poznajú a to šetrí náklady na marketing.
2. Emócie. Prepojenie s pozitívnymi emóciami funguje silnejšie než prepojenie s produktom či jeho vlastnosťami. Emócie skrátka fungujú lepšie ako fakty, ak si nová značka hľadá svojich fanúšikov.
3. Komunikácia. Asociatívny názov sa ľahšie prepája s komunikáciou značky – je toľko momentov vychutnávania kvalitného vína. Momenty radosti, momenty vďačnosti, momenty priateľstva, momenty, na ktorých záleží – na sociálnych sieťach to nimi poriadne ožije. Aké sú tie vaše momenty? Zdieľajte ich s nami. Možnosti s momentami sú skrátka obrovské.
4. Medzinárodná použiteľnosť. Slovo, ktoré funguje asociatívne na viacerých trhoch, má základ, ktorý ľuďom niečo hovorí vo viacerých krajinách. Švédsky, fínsky, anglický slovník sme vyskúšali. Pri momente nám to ide samo, pri iných názvoch značiek slovníky riadne vyobraciame.
5. Voľné domény. V online svete dobre fungujú jednoduché veci. Voľné domény na kľúčových trhoch sú podstatné. Asociatívne vytvorený názov je aj v tomto výhodou, je väčšia šanca voľných domén.
Satu a Daliborovi ďakujeme za dôveru a prajeme im veľa úspechov v podnikaní. A ak aj vy premýšľate nad nápadom, ktorému by sa hodil názov, pomôžeme aj ten váš posunúť do budúcnosti.